Pages

Feb 12, 2011

အမွတ္တရ ပင္လုံ (၁)

မဟာရ႒ာဘိသာမဂၢီ ေစတီေတာ္ႏွင့္ ျပည္မေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္ ေက်ာက္တိုင္
မႏွစ္က (၂၀၁၀) က ပင္လုံကို အလည္ေရာက္ခဲ့တယ္။ ထီတေမာင္းရြာကအျပန္မွာ ေနာင္တရားဆိုတဲ့ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးကေန ေတာင္ၾကီး၊ အဲဒီကမွ ပင္လုံကို သြားခဲ့တာပါ။ ေမလ (၂၉) ရက္ေန႔မွာ ပင္လုံကို ေရာက္ၿပီး၊ ဂြ်န္လ (၂) ရက္ေန႔မွာ ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။ ေဒသခံ ဦးဇင္းတစ္ပါးႏွင့္ လုိက္သြားျဖစ္ခဲ့တာပါ။ တစ္ခါမွ ေသခ်ာမျမင္ဖူးေသးတဲ့ ျပည္မ ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရး ေက်ာက္တိုင္ကို ျမင္ခ်င္တာကလဲ သြားလည္ခ်င္တာရဲ႕ အေၾကာင္းေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီခရီးက မွတ္မိတာေလးေတြကို ဓာတ္ပုံေလးေတြႏွင့္ တြဲ၊ ပင္လုံ စာခ်ဳပ္အေၾကာင္း နဲနဲျဖည့္ၿပီး မွတ္တမ္းတင္ထား လိုက္ပါတယ္။

ပင္လုံၿမိဳ႕ (31st May 2010)
ပင္လုံက လိြဳင္လင္ၿမိဳ႕နယ္ထဲက ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ပါ။ ေတာင္ၾကီးၿမိဳ႕မွ (၆၄) မိုင္ ကြာေဝးၿပီး လိြဳင္လင္ၿမိဳ႕ႏွင့္ေတာ့ (၆) မိုင္သာ ေဝးပါတယ္။ ေတာင္ပတ္လည္ ကာရံဝိုင္းထားတဲ့ ဒီၿမိဳ႕ေလးက ေနခ်င္စဖြယ္ပါ။ ရွမ္း၊ ပအိုဝ္း၊ ဗမာ၊ ဓႏု၊ ပေလာင္၊ တရုပ္၊ ေတာင္ရိုး၊ ရွမ္းတရုပ္၊ ယင္း (ယန္)၊ ယင္းနက္စတဲ့ လူမ်ိဳးေပါင္းစုံေနထိုင္ၾကတယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီထဲက ယင္းနက္လူမ်ိဳး ဆုိတာကိုေတာ့ ၾကားဖူးၾကသူ နည္းမယ္ထင္ပါတယ္။ 

ေတာင္ေပၚေဒသမွာပဲ ေနေနၾကတဲ့ ယင္းနက္ေတြက သူတို႔ဘာသာ စကားပဲ ေျပာဆိုၾကၿပီး သူတို႔အဝတ္ သူတို႔ ယက္လုပ္ ဝတ္ဆင္ၾကဆဲ ျဖစ္တယ္လို႔ ေဒသခံတစ္ေယာက္က ရွင္းျပပါတယ္။ ပင္လုံႏွင့္ နီးတဲ့ အခ်ဳိ႕ယင္းနက္လူမ်ိဳး (ဥပမာ က်ဴယုံရြာသူ ရြာသား) ေတြက ရွမ္းစကားကို သင္လာၾက ေျပာလာၾကၿပီး အဝတ္အစားလည္း ရွမ္းလိုပဲ ဝတ္ဆင္လာၾကတယ္လို႔ သူက ဆက္ရွင္းျပတယ္။

မဟာရ႒ာဘိ သာမဂၢီေစတီေတာ္ၾကီးရဲ႕ အေနာက္ဘက္ျခမ္းက ျမင္ရတဲ့ ပင္လုံၿမိဳ႕
ပင္လုံက အခ်ိဳ႕လမ္းနာမည္ေတြက စိတ္ဝင္စားဖြယ္ရာပါ။ ၿမိဳ႕ဂိတ္ကေန ဝင္သြားလို႔ရွိရင္ စစ္စံထြန္းလမ္း၊ သခင္ျမလမ္း၊ ဦးဘခ်ိဳလမ္း၊ မန္း ဘခိုင္လမ္း၊ ဦးဘဝင္းလမ္းတို႔ကို အစဥ္အတိုင္းေတြ႔ရမွာပါ။ က်ဆုံးသြားတဲ့ အာဇာနည္ပုဂၢိဳလ္ၾကီး အခ်ိဳ႕ရဲ႕ နာမည္ေတြကို ဂုဏ္ျပဳၿပီး မည့္ထားတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ၾကီး ခင္ညြန္႔ အာဏာရွိစဥ္က လုပ္ခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီ လမ္းနာမည္ေတြကို ျမင္ရတာ ၾကည္ႏူးမိပါတယ္။

ပင္လုံဟာ ခုထိလဲ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ သမိုင္းအတြက္ေတာ့ သူက အေရးပါပါတယ္။ ျပည္မ ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရး အတြက္ အစည္းအေဝးကို ပင္လုံမွာ ၁၉၄၆ ခု မတ္လ (၁) ရက္ေန႔မွ (၁၂)ရက္ေန႔ အထိ က်င္းပခဲ့ၾကတယ္။ 

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေခါင္းေဆာင္တဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ အဖြဲ႔ဟာ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ၿဗိတ်သွ် အစိုးရႏွင့္ ‘ေအာင္ဆန္း - အက္တလီ’ စာခ်ဳပ္ကို ၁၉၄၇ ခု၊ ဇန္နဝါရီလ (၂၇) ရက္ေန႔တြမွာ ခ်ဳပ္ဆိုႏိုင္ခဲ့တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီစာခ်ဳပ္ရဲ႕ အပိုဒ္ (၃)၊ (ဂ) မွာ “ေတာင္တန္းေဒသ ျပည္နယ္မ်ား အတြက္မူ သက္ဆိုင္ရာ လူမ်ိဳးစု ေခါင္းေဆာင္မ်ား ကိုယ္တိုင္က ဗမာျပည္မႏွင့္အတူ လြတ္လပ္ေရး ရယူကာ ‘ယူနီယံ’ေခၚ ျပည္ေထာင္စု ပုံစံျဖင့္ ေနလိုေၾကာင္း အခုိင္အမာ စာခ်ဳပ္တစ္ခု လက္မွတ္ေရးထိုး ခ်ဳပ္ဆိုေပးၾကရမည္” လိ႔ု ၿဗိတိသွ် အစိုးရက ထည့္သြင္းခဲ့တယ္။ ဒီအတြက္ အစည္းအေဝး က်င္းပဖို႔ လိုလာပါတယ္။  

အဲဒီ လိုအပ္လာတဲ့ အစည္း အေဝးကို ေခါင္းေဆာင္ေတြ ပင္လုံမွာ  က်င္းပခ့ဲၾကတာပါ။ ၁၉၄၇ ခု ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၃)ရက္ ေန႔မွာ စၿပီး က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္တဲ့။ ေဖာ္ေဖာ္ဝါရီလ (၁၁) ရက္ေန႔တြမွာ က်င္းပတဲ့ အစည္းအေဝးကို ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းတက္ေရာက္ကာ “ျပည္နယ္မ်ားႏွင့္ ျပည္မ ပူးေပါင္းကာ ျပည္ေထာင္စု အသြင္ျဖင့္ လြတ္လပ္ေရး ရယူျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း” ရွင္းလင္း ေျပာဆိုခဲ့ပါတယ္။

ျပည္မ ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရး စာခ်ဳပ္ေက်ာက္တိုင္
ရွင္းလင္းခ်က္ကို အားလုံး သေဘာေပါက္ နားလည္ၾကၿပီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းကိုလဲ ယုံၾကည္ ၾကတာေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုမူကို လက္ခံၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၁၂) ရက္ေန႔၊ နံနက္ (၁၀) နာရီမွာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း  အမွဴးျပဳတဲ့ ကိုယ္စားလွယ္ (၂၃) ဦးဟာ ျပည္ေထာင္စုပုံစံ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ ပင္လုံ ညီညြတ္ေရး စာခ်ဳပ္ကို လက္မွတ္ေရးထိုးခဲ့ၾကပါတယ္တဲ့။ အဲဒီအတြက္ “ျပည္မ ေတာင္တန္း ပူးေပါင္းေရးစာခ်ဳပ္ ေက်ာက္တိုင္”ကို စိုက္ထူခဲ့ၾကတာပါ။ ဒီစာခ်ဳပ္ကိုပဲ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျပည္ေထာင္စုေန႔ ျဖစ္ေပၚလာတာလဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Feb 10, 2011

အမွတ္တရ ေတာင္ေပၚ ရြာေလး ထီတေမာင္း

ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕လယ္မွ ေစတီေတာ္
ျမန္မာႏိုင္ငံသား ဆိုေပမဲ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေဒသအမ်ားစုကိုေတာ့ မေရာက္ဖူးပါဘူး။ ျပည္နယ္ေတြထဲမွာဆို ကခ်င္ျပည္နယ္ပဲ ကေလးဘဝက ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ေနခဲ့ဘူးတာပါ။ က်န္တဲ့ ျပည္နယ္ေတြေတာ့ မေနဖူး၊ မေရာက္ဖူးပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္ အခြင့္ရရင္ ျပည္နယ္ေတြကို သြားလည္ၾကည့္ခ်င္ေနခဲ့ပါတယ္။

မႏွစ္ (၂၀၁၀)၊ ေမလ မွာေတာ့ ရွမ္းျပည္နယ္ ေတာင္ပိုင္းက ပင္ေလာင္း၊ ေတာင္ၾကီးႏွင့္ ပင္လုံၿမိဳ႕တို႔ကို သြားေရာက္ လည္ပတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕နယ္ထဲက (ထီတေမာင္း ဆိုတဲ့) ရြာတစ္ရြာကို အလည္လိုက္သြား ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ေမလ (၂၁) ရက္ေန႔က အဲဒီရြာေလးကို ေရာက္သြားတယ္။ သန္လွ်င္ၿမိဳ႕နယ္ထဲက ရြာတစ္ရြာရဲ႕ ေက်ာင္းထိုင္ဘုန္းၾကီး တစ္ပါးႏွင့္ လိုက္သြားျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ေနာက္ ဦးပအိုဝ္လို႔ အလြယ္ေခၚတဲ့ ပင္လုံသား ဦးဇင္းတစ္ပါးလည္း ပါပါတယ္။

အဲဒီ ဆရာေတာ္က သန္လွ်င္မွာ ေနၿပီး ေက်ာင္းတက္ခ်င္တဲ့ ပအိုဝ္းက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြေတြကို သူ႔ေက်ာင္းမွာ ေနခြင့္ျပဳၿပီး ေက်ာင္းတက္ႏိုင္ေအာင္ စီမံေပးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီရြာႏွင့္ အနီးဝန္းက်င္ ရြာေတြက သူ႔ကို ရင္းႏွီးၾကည္ညိုၾကပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူႏွင့္ လိုက္လည္ရတာ အစစ အရာရာ အဆင္ေျပခဲ့ပါတယ္။ 

ထီတေမာင္း ရြာသူရြာသားေတြ အားလုံး ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ၾကပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ ျမန္မာ့ပညာေရးက ဆယ္တန္းေအာင္ သို႔မဟုတ္ သာမန္ ဘြဲ႔ရရုံႏွင့္ ဘာမွ် အလုပ္မျဖစ္၊ ဘဝအာမခံခ်က္ ဘာမွ်မရွိတာကို သိၾကေပမယ့္ အဲဒီရြာက လူေတြက သား သမီးေတြကို ကိုယ္ႏွင့္ အဆင္သင့္တဲ့ ၿမိဳ႕ရြာေတြကို ပို႔ၿပီး ေက်ာင္းထားၾကပါတယ္။ စာေရးသူတို႔ ေရာက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြ ေနထိုင္ ပညာသင္ဖို႔ အလွ်ဥ္းသင့္တဲ့ ၿမိဳ႕ေတြကို သြားကုန္ၾကၿပီျဖစ္လို႔ ရြာကေတာ့ အနည္းငယ္ ေခ်ာက္ကပ္ကပ္ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။ 

ဒါေပမယ့္ ရြာသူရြာသားေတြရဲ႕ ရိုးသားၿပီး ေဖာ္ေရႊမႈက လူနည္းေနလို႔ ရြာရဲ႕ ေခ်ာက္ကပ္ကပ္ ျဖစ္ေနတာကို ျပန္လည္စိုေျပေစပါတယ္။ သာယာတဲ့ ရာသီဥတု၊ မိႈင္းျပျပ မိုးေကာင္းကင္ႏွင့္ ခန္႔ညား ထည္ဝါ အလွေတြျဖာေနတဲ့ ေတာင္တန္းၾကီးေတြေၾကာင့္လည္း ေနေပ်ာ္ခဲ့ရပါတယ္။ သန္႔ရွင္းတဲ့ေလကို တဝၾကီး ရွဴရိႈက္၊ လတ္ဆတ္တဲ့ သဘာဝ အသီးအရြက္ေတြကို စားသုံးရတာကလည္း ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာပါ။

ရြာမွာ အိမ္ေတြက ပင့္လို႔ ဟိုအိမ္ ဒီအိမ္သို႔ ၾကြသြားျဖစ္ၾကပါတယ္။ အိမ္တစ္ခ်ိဳ႕မွာ အမ်ိဳးသား ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕ ဓာတ္ပုံကို ပုံၾကီးကူးၿပီး ခ်ိတ္ဆြဲထားတာကို ၾကည္ႏူး ဝမ္းသာဖြယ္ရာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ ပအိုးဝ္ေခါင္းေဆာင္ ဦးေအာင္ခမ္းထီပုံကိုလည္း တေလးတစား ခ်ိတ္ဆြဲထားၾကတာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ 

ရြာက အိမ္တစ္အိမ္မွာ ခ်ိတ္ဆြဲထားတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ဦးေအာင္ခမ္းထီတို႔ပုံ
 ဗိုလ္ခ်ဳပ္ပုံကို ၾကည့္ၿပီး သူ႔ရဲ႕ ရိုးသားေျဖာင့္မတ္မႈ၊ အေမွ်ာ္အျမင္ရွိၿပီး ကုိယ္က်ိဳးစြန္႔ ေခါင္းေဆာင္မႈ စတာေတြ ေတြးမိရင္းကပဲ နာဂေတာင္တန္း လဟယ္ၿမိဳ႕နယ္မွာ သာသနာျပဳတာဝန္ ထမ္းေဆာင္ရစဥ္ (၁၉၉၅ - ၉၆)က မိမိတာဝန္က် ရြာက နာဂအဖိုးၾကီးေတြ ေျပာတာကို သတိယမိတယ္။ သူတို႔က ဦးႏု (ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာင္း) မလာဘူးကြာ။ လာရင္ သူ႔ေျခေထာက္ ေျမမွာ မသြားခိုင္းဘူး။ ပခုံးမွာ ထမ္းမယ္” တဲ့။ (သူတို႔ေျပာတဲ့ အတိုင္း ေရးလုိက္ပါတယ္)။ သူတို႔က ဦးႏုရဲ႕ ေနာက္ပိုင္း ဘဝႏွင့္ ဆုံးသြားတာကိုပါ မသိရွာၾကဘူး။ လူသာ ေသသြားေပမဲ့ သူတို႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေကာင္း (ေကာင္းကံ) ေတြက လူေတြရဲ႕ ႏွလုံးသားမွာ တြယ္တာရစ္ပတ္ ေႏွာင္ၾကိဳးေတြ အလီလီ ထပ္ၿပီး ရစ္ပတ္စြဲၿမဲေစခဲ့ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕ကို ခဏသြားလည္ျဖစ္တယ္။ ၿမိဳ႕က ခမ္းနား ၾကီးက်ယ္လွတာ မဟုတ္ေပမဲ့ သူ႔ရဲ႕ တည္ထားပုံႏွင့္ သာယာလွပမႈက ဖမ္းစားႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။

ပင္ေလာင္းၿမိဳ႕အဝင္မွ ျမင္ရပုံ
ပင္ေလာင္းေစ်းေရွ႕
ဒကာ ကိုထြန္းေအာင္က ဆြမ္းကပ္လို႔ ဆိုင္တစ္ဆိုင္မွာ ဆြမ္းဘုဥ္းေပးခဲ့ရေသးတယ္။ ဟင္းေတြက ေကာင္းပါတယ္။ ဆိုင္ထဲမွာ စားေနသူအခ်ိဳ႕က ပုလင္းေထာင္ေနၾကလို႔ စိတ္ထဲမွာ ဆိုင္ထဲ ဝင္မိတာ အားနာသလိုလို တစ္မ်ိဳး ခံစားရတယ္။ တစ္ဆက္တည္း သတိထားမိတာ တစ္ခုက လူဦးေရ မမ်ားလွတဲ့ အဲဒီၿမိဳ႕ေလးမွာလဲ အရက္၊ ဘီယာ (ေၾကာ္ၿငာ)ေတြ ရွိတဲ့ ဆိုင္ေတြက ၿမိဳ႕ႏွင့္ မကာမိေလာက္ေအာင္ကို မ်ားေနတယ္ ဆိုတာပါပဲ။

အဲဒီရြာကေနပဲ အင္းေလး ေဖာင္းေတာ္ဦးဘုရားကို သြားဖူးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုန္းၾကီးႏွစ္ပါးႏွင့္ ကပၸိယတစ္ဦးကို ရြာသားေျခာက္ေယာက္ လိုက္ပို႔ၾကပါတယ္။ ေတာင္ေပၚလမ္းေတြမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြႏွင့္ လုိက္ပို႔ၾကတာပါ။

ေညာင္ေရႊၿမိဳ႕နယ္၊ အထူးေဒသ (၆)၊ တပ္ရင္း (၁)၊ တပ္ခြဲ (၅)က တည္ေဆာက္ေနတဲ့ “ကိုယ္ထူ ကိုယ္ထ” ေရအားလ်က္စစ္ ျဖစ္ေျမာက္ေရးႏွင့္ ေနာင္ဝိုး ခြန္ေမာင္သန္း အဖြဲ႔သားမ်ား ေရအား လ်က္စစ္ တည္ေဆာက္တဲ့ ေနရာက ေခ်ာင္းကို ဆန္တက္ၿပီး ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားကို သြားရင္ ျမန္ျမန္ ေခ်ာေခ်ာ ေရာက္တယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ စက္ေလွ ငွါးၾကတယ္။ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မရပါဘူး။ ေနာက္ေတာ့ တစ္စင္းကို ငွါးလို႔ရသြားတယ္။ စက္ေလွေပၚ တက္ၿပီးကာမွ စက္ဘယ္လိုႏႈိးလို႔မွ မရလို႔ ျပန္ဆင္းရတယ္။ စစ္ေဆးၾကည့္ေတာ့ ဆီက မသန္႔လို႔လို႔ သိရျပန္ပါတယ္။

ဒီကေန စက္ေလွႏွင့္ ဆန္တက္ရင္ အင္းေလးေဖာင္ေတာ္ဦး ေစတီေတာ္ကို ေရာက္တယ္တဲ့။
အဲဒါႏွင့္ အနီးက ဆိုင္ေတြမွာ သြားစုံစမ္းၾကည့္၊ ဆီအသစ္ဝယ္ ထည့္ၿပီး စက္ႏိုးေတာ့ ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ခရီး စထြက္ၾကပါတယ္။ ဝါးငါးျပန္ေျခာက္ျပန္ေလာက္ပဲ ေရာက္ခါရွိေသး စက္က ရပ္သြားတယ္။ ဘယ္လိုျပန္ႏႈိးလို႔မွ မရေတာ့ဘူး။ လက္ေတြႏွင့္ ဝုိင္းေလွာ္ၾကၿပီး ကမ္းျပန္ကပ္ရပါတယ္။ အဆုံးမေတာ့ ဒီတစ္ခါလဲ ဆီေတြက မသန္႔လို႔ ဆိုပဲ။ ခရီးတစ္ဝက္ေလာက္ ေရာက္မွသာ ဒီလုိျဖစ္ရင္ေတာ့ ဒုကၡပဲ။ ေခ်ာင္းက မၾကီး၊ ေရစီးက မသန္မို႔ ေၾကာက္စရာေတာ့ မရွိေပမဲ့ ျပန္မရ၊ သြားမရႏွင့္ ဒုကၡလွလွ ေတြ႔မွာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။
ေရေတြ မၾကဳံစဖူး ေလ်ာ့နည္းေနတယ္ ဆိုတဲ့ အင္းေလး (၂၀၁၀ ေမလ ၂၃ ရက္)
ေၾသာ္ ဗုဒၶဘာသာ ထြန္းကားတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံရယ္!။ တန္ရာတန္ေၾကး ေတာင္းၾက၊ ေပးၾကတာေတာင္ ဒီေလာက္ထိ ျဖစ္ေနၿပီလား။ စာရိတၱက ဘာမွ်မက်န္ၾကေတာ့ပါလားလို႔ ေတြးမိတယ္။ ေၾသာ္ အလုံစုံ ဗရုက္သုကၡေခတ္ၾကီးထဲမွာ ဒါေလးက မေျပာပေလာက္ပါဘူးေလလို႔ ေတြးရင္း အၿပဳံးမပ်က္ ခရီးဆက္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ခြင့္လႊတ္ေပးပါ။ မွတ္ထားတာေလးေတြ ေပ်ာက္ကုန္လို႔ အခ်က္အလက္ စုံစုံလင္လင္ မေရးႏုိင္ေတာ့ပါ။ စာဖတ္သူရဲ႕ အခ်ိန္ကို ျဖဳန္းသလို ျဖစ္သြားလွ်င္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါ။)